Enkel och snabb middag

Oftast när jag är hungrig så vill jag ha mat snabbt, vilket inte alltid går och ofta saknas grejer till typ allt man kan komma på och laga. Min lösning på det är att kolla vad som finns i kylskåpet och bara göra typ en röra eller sås av allt som jag äter med pasta eller ris. Idag var en sån dag + att jag visste att saker höll på att bli dåligt i kylskåpet. Det resulterade i detta mumma.
 
Jag vet att det inte ser jättemycket ut för världen men det är jättegott, jag lovar. Och det bästa är att du egentligen kan smaksätta hur du vill och ha i vad du vill. I dagens sås hade jag i detta:
  • Smör att steka i
  • Svamp
  • 1 paprika
  • 1/2 blomkålshuvud
  • Grädde
  • Creme fraiche
  • Soja
  • Sambal Oelek
  • Chillisås
  • Chillipulver
  • Cayennepeppar
  • Vitlökspulver
  • Salt & vitpeppar
Man skär bara upp allt och fräser i stekpanna tills man vill he på det blöta. Andra saker man kan ha i är:
  • Zucchini (Personlig favorit! Skär tunna strimlor och stek separat)
  • Bönor
  • Lök av olika slag
  • Tomat (om man tål det)
  • Buljong
  • Sweetchillisås
  • Spenat
  • Grönkål
Ofta tycker jag att ris blir godare till då det ofta blir mycket sås så det suger upp. Ända nackdelen med denna rätt är att jag typ alltid får ont i magen efteråt.... Både pga. att min mage inte är van så mycket mejeriprodukter (skulle helst göra den med typ soyagrädde eller liknande osv) och pga. att jag äter så mycket!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg/URL:

Din kommentar:

Trackback